סגירת תיק פלילי

סגירת תיק במשטרה

פתיחת תיק במשטרה יכולה להיות דבר לא פשוט להתמודדות שיגבול בטרחה רבה, חוסר וודאות, חששות ולא פעם גם השלכות על העתיד שלכם. חשוב שתדעו כי ישנם מקרים שבהם גם אם נפתח לכם תיק במשטרה, ניתן לסגור אותו. סגירת תיק במשטרה הוא דבר שיכול להתבצע בשל גורמים שונים. כמובן שאם פותחים לכם תיק במשטרה, כדאי מאוד שתתייעצו עם עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה לגבי ההשלכות של פתיחת התיק והאם יש אפשרות לסגור אותו.

סגירת תיק חקירה פלילי

סגירת תיק במשטרה- מה חשוב לדעת?

בסיום חקירה משטרתית ולאחר שיפתח תיק במשטרה, תעביר המשטרה את התיק של החקירה ליחידה התובעת שיכולה להיות הפרקליטות של המדינה או יחידת התביעות במשטרה וזאת בהתאם למורכבות ולחומרה של התיק. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי סגירת תיק במשטרה יכולה להתבצע על ידי התביעה המשטרתית, על ידי פרקליטות המדינה או על ידי החוקרים של המשטרה בעצמם. סגירת תיק במשטרה יכולה להתבצע בשל סיבות שונות כגון: חוסר ראיות, כלומר, לא מדובר על מצב שבו התגלה כי החשוד איננו אשם, אלא במצב שיש חשד אך יש גם ספק סביר כי הוא ביצע את העבירה. כמו כן, תיק ייסגר בשל חוסר עניין לציבור. מדובר על סגירה בשל נסיבות שאינן מצדיקות את העמדתו לדין של האדם, כך לדוגמא: במקרה שבו אדם כלשהו ביצע עבירה קטנה יחסית שלא הסבה נזק רב.

סגירת תיק במשטרה בהסדר

ניתן גם לסגור תיק במשטרה בהסדר. מדובר על מצב מיוחד שבו אדם חשוד מודע במה שמוצג כעובדות ומתחייב לעמוד בתנאים כאלה ואחרים, כך לדוגמא: הוא מתחייב לא לבצע עוד עבירות או שהוא מתחייב לשלם קנס כפסי כלשהו. בהסדר מותנה שכזה לא יוגד נגדו כתב אישום. סגירת התיק של חקירה במשטרה זה דבר שיכול לעלות על הפרק במקרים שעונים על תנאים שונים לרבות: אדם שאין לו רישום פלילי חמש שנים וכי התביעה מעריכה כי לא ישפטו אותו למאסר בפועל. כמובן שאם הוא יפר את ההסכם בעתיד, יוגש נגדו כתב אישום. בכדי לסגור תיק במשטרה, כדאי מאוד לבחור בשירותיו של עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה, שיעניק ליווי וייצוג לאדם.
חייגו כעת למידע נוסף 03-5069000

סגירת תיק חקירה פלילי
פרטי התקשרות

הישארו בקשר

לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא

סגירת תיק חקירה פלילי
סגירת תיק פלילי

סגירת תיק במשטרה פתיחת תיק במשטרה יכולה להיות דבר לא פשוט להתמודדות שיגבול בטרחה רבה, חוסר וודאות, חששות ולא פעם

קרא עוד »
סגירת תיק חקירה פלילי
ייצוג במשפט פלילי

כעורכת דין העוסקת בתחום המשפט הפלילי מזה שנים רבות, אני רואה בעבודתי שליחות אמיתית. ייצוג נאשמים ונידונים בהליכים פליליים מהווה

קרא עוד »
עורך דין פלילי בחיפה
הליכי שימוע

כעורכת דין העוסקת בתחום המשפט הפלילי, אני מוצאת את עצמי פעמים רבות מלווה לקוחות בהליכי שימוע טרם הגשת כתב אישום.

קרא עוד »