ביטול כתב אישום

הגשת כתב אישום היא אמנם דבר שנראה מאוד סופי ומוחלט, אך חשוב מאוד לדעת כי גם לאחר שמגישים כבר כתב אישום כנגד חשוד, ישנם מקרים שבהם ביטול כתב אישום רלוונטי וזאת בשל התנהלות משפטית מדויקת ומקצועית של עורך דין פלילי. לכן, עבור כל הליך פלילי חשוב מאוד לבחור עורך דין פלילי שידוע ביכולת שלו להתמודד בצורה הטובה ביותר עם כל מצב ועם כל סוג של פשע העומד על הפרק.

ביטול כתב אישום

מהו ביטול כתב אישום?

עוד לפני שמבינים מהו ביטול כתב אישום, כדאי להבין מה זה כתב אישום. לאחר שמסתיימת החקירה של חשוד ושלב השימוע לפני הגשת כתב אישום שלו, התובע מחליט האם להגיש כתב אישום נגדו או שלא להגיש. במסגרת חוק סדר הדין הפלילי, אם התובע מגיע למסקנה כלשהי שהראיות בתיק של הנחקר מספיקות בכדי להאשים אותו, הרי שתהיה אפשרות להעמיד אותו לדין, אלא אם התובע סבור כי הנסיבות לא מתאימות להעמדה לדין. כתב אישום יכלול כמה רכיבים: ראשית כל, הוא יכלול את השם של בית המשפט שאליו הוא מוגש. שנית, הוא יציין כי המאשימה היא מדינת ישראל ובמקרה שמדובר על קובלנה פלילית יצוין גם שם הקובל והמען שלו. מעבר לכך יצוין בו השם של הנאשם, המען שלו ותעודת הזהות שלו וכן תיאור העובדות אשר מהוות עבירה והוראות חיקוק שבתאם אליהן הוא מואשם. כמו כן יצוינו עדי התביעה.

ביטול כתב אישום- איך זה אפשרי?

ביטול כתב אישום יכול להתבצע באחת משתי הדרכים הבאות: ראשית כל, אם התביעה מסכימה לחזור בה לאחר שהיא משתכנעת שהגשת כתב האישום הייתה טעות או אם בית המשפט שאליו מגישים את כתב אישום מחליט לאחר שהוא מקבל את הטענות שהעלה עורך הדין של החשוד לביטול כתב האישום. ישנם מקרים שבהם בין אם בשל העובדה שזכות השימוש לא ניתנה לאדם בצורה מלאה ובין אם בשל כל סיבה אחרת, ניתן לשכנע את התביעה שתחזור בה מהגשת כתב האישום כלומר שתביא לביטול כתב אישום. ולכן, יש חשיבות רבה לבחירת עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה בכל הליך פלילי התנהל כנגד אדם.
חייגו כעת למידע נוסף 03-5069000

 

ביטול כתב אישום
פרטי התקשרות

הישארו בקשר

לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא

מכתב יידוע לחשוד
מכתב יידוע לחשוד

מכתב יידוע לחשוד הוא מכתב אשר חטיבות התביעות המשטרתיות או הפרקליטות שולחות לאדם אשר נחשד כי עבר עבירה פלילית כלשהי.

קרא עוד »
ייעוץ לפני חקירה במשטרה
ייעוץ לפני חקירה

הפעולה הראשונה אשר נוקטים כנגד אדם שנאשם בפלילים היא: פתיחה של חקירה פלילית נגדו. התפקיד של עורך דין המתמחה בתחום

קרא עוד »