ייצוג בשלבי חקירה

כעורכת דין פלילית, אני רואה חשיבות עצומה בייצוג נאשמים כבר בשלבי החקירה המשטרתית המוקדמים. זהו שלב קריטי בו אני נכנסת לתמונה כדי להגן על זכויותיו של החשוד ולוודא שההליך מתנהל בצורה הוגנת וחוקית.

כאשר אני מקבלת שיחת טלפון ממי שזה עתה נעצר ונלקח לחקירה, אני יודעת שעליי לפעול במהירות ובנחישות. אני ממהרת להגיע לתחנת המשטרה ולפגוש את החשוד, כדי לוודא קודם כל שמצבו הפיזי והנפשי תקין. אני מקפידה להבהיר לו את זכויותיו, ובראשן "זכות השתיקה".

בשלב הזה, כל מילה וכל צעד הם גורליים. אני עומדת על כך שהחוקרים ינהגו בחשוד בכבוד, יימנעו מלחצים פסולים ויאפשרו לו מנוחה ומזון. לא אחת, עצם נוכחותי כעורכת דין מרסנת את להט החוקרים ומונעת הפעלת אמצעים פסולים.

כל תיק ונסיבותיו, וכל חשוד והאישיות הייחודית שלו. תפקידי הוא להתאים את הליווי המשפטי למקרה הפרטני. לעיתים עליי להרגיע חשוד נסער ולסייע לו לעמוד על זכויותיו אל מול החוקרים, ובמקרים אחרים אני מלווה אותו בגביית גרסה מפורטת, תוך הקפדה על ניסוח מדויק והימנעות מסתירות. בכל מצב, המצפן המוסרי והמקצועי שלי מכוון אותי לספק ללקוח ייצוג המיטבי והצודק ביותר עבורו.

חשיבותו של ייצוג בשלב החקירה אינה מסתכמת רק בהגנה על זכויות החשוד. לא פחות מכך, תפקידי הוא לסייע בחשיפת האמת ובמניעת הרשעות שווא. כעורכת דין, אני שואפת לברר את העובדות לאשורן, לזהות סתירות בגרסאות המתלוננים או בראיות, ולהציפן בפני החוקרים. לעיתים, דווקא, התערבותי כבר בהליך החקירתי מובילה לסגירת תיק מוקדמת או להפחתה משמעותית בעבירות המיוחסות ללקוח.

אני תמיד זוכרת שמאחורי תיק החקירה עומד אדם, על סיפור חייו, משפחתו וחלומותיו. גם אם מדובר, לכאורה, בעבירה חמורה, חובתי לספק לחשוד הגנה משפטית ללא דופי ולוודא שלא ייפגעו זכויותיו. אמונתי היא שכל עוד לא הוכחה אשמתו של אדם, הוא בחזקת זכאי וראוי ליחס של כבוד.

עבודת הייצוג בחקירה אינה פשוטה, לא מבחינה משפטית ובוודאי לא מבחינה רגשית. אך בסופו של יום, זוהי עבודת קודש. זוהי שליחות להיות הקול של מי שקולו מושתק בחדרי החקירות, ולהבטיח שהרשויות פועלות בסבירות ובמידתיות. זוהי זכות לתרום למערכת משפט צודקת יותר, המכבדת את חזקת החפות ואת כבודו של אדם. אלו הם הערכים שמפעמים בליבי עם כל ייצוג חדש, והם שמובילים אותי להמשיך במלאכה החשובה הזו.

עורך דין פלילי מומלץ במרכז
פרטי התקשרות

הישארו בקשר

לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא

עורך דין פלילי בחיפה
הליכי שימוע

כעורכת דין העוסקת בתחום המשפט הפלילי, אני מוצאת את עצמי פעמים רבות מלווה לקוחות בהליכי שימוע טרם הגשת כתב אישום.

קרא עוד »
שחרור ממעצר עד תום ההליכים
שחרור ממעצר

הליכי מעצר מתחלקים לסוגים שונים, מעצר עד תום ההליכים שהוא מעצר שמתנהל נגד אדם שנאשם בביצוע עבירה פלילית. המדינה מבקשת

קרא עוד »