סגירת תיק בהסדר מותנה

הסדר מותנה הרלוונטי לצורך סגירת תיק מהווה הסכם בין החשוד לבין התביעה, אשר בהתאם אליו חשוד מודע בביצוע העבירה ומתחייב לקיים תנאים שונים שנקבעו באותו ההסדר. כנגד זה התובע ימנע מלהגיש נגדו כתב אישום. ישנן עבירות שונות שבגינן ניתן לבצע סגירת תיק בהסדר מותנה, כאשר בין העבירות הללו ניתן למצוא בעיקר עבירות קלות ונפוצות באופן יחסי ושיקול הדעת שלה יהיה מושפע מנסיבות מקלות כגון: הנסיבות האישיות של האדם, נסיבות ביצוע בעבירה, התוצאות בגין ביצוע העבירה, ההתנהלות של החשוד לאחר שביצע את העבירה ועוד.

סגירת תיק בהסדר מותנה

מה צריך לדעת על סגירת תיק בהסדר מותנה?

הסדר מותנה מהווה דרך שמציעה לחשודים שונים להימנע מהליך פלילי שמתבצע בבית המשפט וכן מהרשעה פלילית. כמו כן, ההליך המדובר מאפשר לרשות התובעת להטיל על האדם סנקציות שונות מבלי להגיש כתב אישום ומבלי לנהל הליך פלילי כלשהו בבית המשפט. ניתן לערוך את ההסדר המותנה המדובר במגוון עבירות שונות לרבות: העלבה של עובד ציבור, גניבה, תקיפה, איומים כנגד אדם שאיננו בן משפחה, החזקה של נכס חשוד, תגרה, מעשה פזיזות ועוד. בהתאם לחוק ישנם כמה תנאים לעריכת ההסדר המדובר, כך לדוגמא: העונש אשר יתאים לחשוד בהתאם לדעתו של התובע לא יכלול מאסר בפועל, לחשוד אין עבר פלילי לפחות בחמש השנים לפני שהוא ביצע את העבירה, הכדר קיום מספק של ראיות לצורך הגשת כתב אישום ועוד. כתחליף לכתב האישום ניתן לכלול בהסדר קנס כספי, ניתן לכלול בו פיצוי לנפגע העבירה, ניתן לכלול בו התחייבות של החשוד להימנע מביצוע העבירה שנית, עמידה בתנאים של תוכנית טיפול כלשהי ועוד.

מדוע חשוב לבחור בשירותיו של עורך דין פלילי עבור סגירת תיק בהסדר מותנה?

בכדי להגיע למצב של סגירת תיק במשטרה בהסדר מותנה בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד לבחור בשירותיו של עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה, אשר ילווה את החשוד ויעניק לו ייצוג הולם, כאשר המטרה תהיה להחליף את הגשת כתב האישום שעתיד להיות מוגש נגדו וכן להחליף את הגשת כתב האישום באלטרנטיבה טובה יותר עבור האדם.
חייגו כעת למידע נוסף 03-5069000

סגירת תיק בהסדר מותנה
פרטי התקשרות

הישארו בקשר

לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא

עורך דין פלילי מומלץ במרכז
ייצוג בשלבי חקירה

כעורכת דין פלילית, אני רואה חשיבות עצומה בייצוג נאשמים כבר בשלבי החקירה המשטרתית המוקדמים. זהו שלב קריטי בו אני נכנסת

קרא עוד »
מכתב יידוע לחשוד
מכתב יידוע לחשוד

מכתב יידוע לחשוד הוא מכתב אשר חטיבות התביעות המשטרתיות או הפרקליטות שולחות לאדם אשר נחשד כי עבר עבירה פלילית כלשהי.

קרא עוד »